Novinky
OFF WHITE M nově také v bavlně24.03.2019   OFF WHITE M nově také v bavlně - Adjustační ponožky OFF WHITE ve vel.M nyní přicházejí v novém složení.
 
BLOG: Plantární fascitida jako postrach bezbolestné chůze22.03.2019   BLOG: Plantární fascitida jako postrach bezbolestné chůze - Co je to plantární fascitida, jaké jsou její příčiny a jak se jí bránit? Na to se podíváme v tomto článku.
 
Máme plný sklad!20.03.2019   Máme plný sklad! - Všechny barvy včetně oblíbené GREEN M jsou opět skladem. A ještě něco navíc:)
 
BLOG: Proč mají celebrity tak zdeformované nohy?09.03.2019   BLOG: Proč mají celebrity tak zdeformované nohy? - Vbočené palce, kladívkové prsty, plochonoží a další deformity trápí prý mnohem častěji celebrity oproti běžným lidem. Ale proč?
 
BLOG: Není hallux jako hallux26.02.2019   BLOG: Není hallux jako hallux - Jaké typy existují a jak se jim bránit? Hallux valgus, varus i rigidus - jaký je mezi nimi rozdíl a jak s těmito zdravotními komplikacemi úspěšně bojovat?
 
BLOG: Je dna opravdu nemocí důchodců?18.02.2019   BLOG: Je dna opravdu nemocí důchodců? - Říká se jí také nemoc králů a dokáže lidem dost znepříjemnit život. V čem toto onemocnění spočívá a proč se mimo jiné týká i našich nohou?
 
NOVÉ BARVY SKLADEM16.02.2019   NOVÉ BARVY SKLADEM - Připravili jsme si pro vás 2 novinky! Pojďte se na ně podívat:)
 
Ušetřete 20%15.02.2019   Ušetřete 20% - Hromadným nákupem ušetříte 20%. A jako bonus DOPRAVA ZDARMA!
 
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ15.01.2019   DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ - Ve dnech 21.1. až 15.2. máme celofiremní dovolenou. V této době nebude možné Adjustační ponožky na našem e-shopu objednat. V případě zájmu se obraťte na naše DISTRIBUTORY.
 
BLOG: Je chození naboso opravdu zdravé?10.01.2019   BLOG: Je chození naboso opravdu zdravé? - Nohy jsou částí těla, která dostává nejvíce zabrat. Ale je chůze naboso opravdu tak zdravá, jak se říkává?
 
Už jste četli nejnovější recenze?03.01.2019   Už jste četli nejnovější recenze? - Nebo se chcete o Vaše zkušenosti podělit s ostatními? Napište nám prosím komentář pod článek. Ti, co ještě váhají, to určitě ocení, děkujeme.
 
BLOG: Trápí vás křeče v nohou?10.12.2018   BLOG: Trápí vás křeče v nohou? - Jak se rychle zbavit křečí a jak jim ulevit do budoucna? Na to se podíváme v následujícím článku.
 
Návod: Jak ušetřit při nákupu Adjustačních ponožek07.11.2018   Návod: Jak ušetřit při nákupu Adjustačních ponožek - Rozhodli jsme se poskytnout vám návod, jak pořídit Adjustační ponožky levněji než za běžnou cenu. Více na BLOGU.
 
NÁVOD: Jak vybrat správnou velikost Adjustačních ponožek30.08.2018   NÁVOD: Jak vybrat správnou velikost Adjustačních ponožek - Často se ptáte, jakou velikost byste si měli vybrat, zejména když je vaše velikost nohy někde mezi nabízenými velikostmi ponožek. Odpověď najdete v článku.
10/10
 Newsletter
 Karta Sphere
Poskytujeme výhody a slevy na karty s věrnostním programem Sphere.
 
Sphere

Jak na oteklé nohy? 4 tipy, jak se zbavit otékání nohou

  • Přidáno: 17.05.2018   |   7174 čtení / zobrazení
Často vás trápí oteklé nohy? Jejich neřešení může vést k mnohem závažnějším problémům, dokonce i k operacím. Ale nemusíte mít obavy, pokud zakročíte včas. Přinášíme vám čtyři osvědčené tipy, jak se zbavit otoků nohou a hlavně jak jim předcházet i do budoucna.
 


Proč otékají nohy a co se s nimi děje


Znáte to. Přijdete po celém dni v práci, doma vás čeká ještě spousta dalších činností jako vaření, starání se o děti, uklízení. A čas na vydechnutí a odpočinek si můžete dopřát maximálně chvilku předtím, než se vydáte spát. Do toho máte nohy oteklé tak, že byste si při případné večerní procházce museli vzít o dvě čísla větší obuv. Co se s vašima nohama v tuto chvíli děje?
Nohy začínají otékat ve chvíli, kdy nezvládají odvádět krev směrem k srdci. Tím se zvyšuje nitrožilní tlak, utlumí se vyživování buněk a v tkáních se hromadí tekutina. Na základě toho vy můžete pociťovat nepříjemný tlak, brnění, mravenčení nebo dokonce křeče i bolest. Nejčastěji tyto pocity zažíváte v odpoledních či večerních hodinách. Výjimkou ale nejsou oteklé nohy již během dne.
 

Příčiny otékání nohou


Příčin otékání nohou se vyskytuje hned několik. Jak jsme výše zmínili, jedním z důvodů může být to, že jste celý den na nohou. Podívejme se ale i na další příčiny:
  • nevhodná obuv
  • teplo
  • sedavé zaměstnání
  • přetěžování nohou
  • nadváha
  • nedostatečná fyzická aktivita
  • těhotenství
  • špatná funkce ledvin či jater nebo potíže se srdcem
Za nevhodnou obuv považujeme například příliš těsnou obuv, u žen pak zejména podpatky. To však neznamená, že byste neměly podpatky vůbec nosit, dámy. Jen je potřeba zvážit, zda nebudete na podpatcích stát příliš dlouho. Kromě oteklých nohou pak riskujete i kladívkové prsty.

Další příčinou je teplo. A to nejen v horkých letních dnech, ale i při saunování či horkých lázních. Relaxační koupel vám na těžké a oteklé nohy tedy moc nepomůže. Naopak.

Příčiny mohou mít i zdravotní původ, jako například špatná funkce ledvin či jater. Otoky nohou jsou také jedním z projevů srdečních potíží. Dochází k nim rovněž i během těhotenství, kdy se tělo vyrovnává s poměrně rychlými a velkými změnami.
 

Kam až to může zajít


Každý z vás určitě někdy zažil oteklé nohy. A jistě většina z vás tomu nepřisuzovalo nijak velkou váhu. Ale jakmile k otékání nohou dochází často nebo dokonce denně, měli byste zpozornit. Následky mohou být i fatální. Neřešení oteklých nohou může vést až k:
  • křečovým žílám
  • rozpadlým klenbám
  • vbočeným palcům
  • jiným zdravotním komplikacím, jejichž je otékání nohou pouze příčinou
Vbočené palce, křečové žíly a další zdravotní komplikace se dají řešit. Někdy bohužel až pomocí operace. V případě poškození jater, ledvin či dokonce srdce mohou být následky i po lékařském zákroku trvalé. 
 

Zbavte se oteklých nohou


Většina lidí řeší komplikace až ve chvíli, kdy se dostaví. Pro mnohé z nich je to ponaučení proto, aby se v budoucnu snažili komplikacím předcházet. Prevence v případě oteklých nohou znamená velkou šanci odvrátit fatální následky. 


Tip 1: Buďte aktivní

Zařaďte do svého denního režimu nějakou aktivitu. Začněte třeba procházkami. Doporučujeme zvolit i nějaký sport. Nohy se vám pak dobře prokrví.


Tip 2: Vybírejte si vhodnou obuv

Nemusíte přestat nosit podpatky. Jen byste měly zvážit, že pokud vás čeká desetihodinové postávání či chození, zda jsou podpatky tou nejlepší volbou. Samozřejmě doporučujeme nosit pohodlnou uzavřenou obuv, případně zdravotnické vložky do bot. Musíte-li nosit podpatky i v zaměstnání, zkuste si je pod stolem vyzout a nechat nohy odpočinout. Případně nenoste příliš těsné ponožky či kalhoty.
 

Tip 3: Noste Adjustační ponožky

Ke správné regeneraci nohou patří samozřejmě odpočinek. A u odpočinku můžete nosit Adjustační ponožky. Ty pomáhají nejen proti otékajícím nohám, ale rovněž zlepšují stav, kdy vás trápí kladívkové prsty, vbočené palce, ploché nohy nebo křeče v nohou. Přečtěte si, jak vidí nošení Adjustačních ponožek fyzioterapeutka.

 


Tip 4: Sprchujte si nohy střídavě teplou a studenou vodou

Relaxační horké koupele či chození do sauny by vám mohly ještě uškodit. Naopak vám uleví střídavé sprchování studenou a teplou vodou. Úlevu pocítíte téměř okamžitě.
 

Kombinujte a nezapomínejte na prevenci


Ideálně pak kombinujte výše zmíněné tipy. Pokud ani poté otékání nohou neustoupí, měli byste vyhledat lékařskou pomoc. Nezapomínejte na prevenci. Například Adjustační ponožky doporučujeme nosit i preventivně, když žádné potíže nemáte. Můžete tak veškerým výše uvedeným komplikacím předejít.

Chtěli byste vyzkoušet Adjustační ponožky? Prohlédnout výběr ponožek.
    Momentálně není k dispozici žádný komentář

    přidat komentář