Doprava zdarma
 Novinky
Návod: Jak ušetřit při nákupu Adjustačních ponožek07.11.2018   Návod: Jak ušetřit při nákupu Adjustačních ponožek - Rozhodli jsme se poskytnout vám návod, jak pořídit Adjustační ponožky levněji než za běžnou cenu. Více na BLOGU.
 
Ušetřete 20%06.11.2018   Ušetřete 20% - Hromadným nákupem ušetříte 20%. A jako bonus DOPRAVA ZDARMA!
 
BLOG: Jak řešit propadlou klenbu nohy23.10.2018   BLOG: Jak řešit propadlou klenbu nohy - Jak zabránit propadající se nožní klenbě a udržet své nohy zdravé? Na to jsme se zaměřili v našem dalším článku.
 
BLOG: 4 tipy na kladívkové prsty17.10.2018   BLOG: 4 tipy na kladívkové prsty - Trápí vás kladívkové prsty na nohou nebo byste jim raději chtěli předejít preventivně? Podívejte se na naše 4 tipy, které vám zaručeně pomohou.
 
Ponožky CHARCOAL v novém složení!14.10.2018   Ponožky CHARCOAL v novém složení! - Adjustační ponožky Charcoal rozšířily bavlněnou řadu ponožek.
 
BLOG: Adjustační ponožky očima blogerky03.10.2018   BLOG: Adjustační ponožky očima blogerky - "Keď mi nedávno moja pedikérka ukázala adjustačné ponožky, hľadela som na ne s nedôverou." Zajímá vás, jestli Adjustační ponožky Veroniku přesvědčily? Přečtěte si celý článek.
 
BLOG: Nošení Adjustačních ponožek před a po operaci. 27.09.2018   BLOG: Nošení Adjustačních ponožek před a po operaci. - Je to v pořádku? Pojďme se podívat na několik konkrétnějších případů, kdy určitě Adjustační ponožky doporučujeme a kdy naopak nikoliv.
 
Už jste četli nejnovější recenze?23.09.2018   Už jste četli nejnovější recenze? - Nebo se chcete o Vaše zkušenosti podělit s ostatními? Napište nám prosím komentář pod článek. Ti, co ještě váhají, to určitě ocení, děkujeme.
 
NÁVOD: Jak vybrat správnou velikost Adjustačních ponožek30.08.2018   NÁVOD: Jak vybrat správnou velikost Adjustačních ponožek - Často se ptáte, jakou velikost byste si měli vybrat, zejména když je vaše velikost nohy někde mezi nabízenými velikostmi ponožek. Odpověď najdete v článku.
 
Nová platební brána06.08.2018   Nová platební brána - Konečně se nám podařilo pro Vás získat platební bránu pro platby kartou (nově i EUR) a rychlý bankovní převod, čímž se celý proces vyřízení objednávky urychlí.
 
BLOG: Cviky na vbočený palec, které vám pomohou04.08.2018   BLOG: Cviky na vbočený palec, které vám pomohou - V dalším článku se dozvíte, jak svým nohám pomoci a zároveň jak přemluvit palec, aby se vrátil do své původní pozice.
 
BLOG: Adjustační ponožky pohledem fyzioterapeutky31.01.2018   BLOG: Adjustační ponožky pohledem fyzioterapeutky - Přinášíme Vám nový článek na náš blog.
10/10
 Newsletter
 Karta Sphere
Poskytujeme výhody a slevy na karty s věrnostním programem Sphere.
 
Sphere

Cviky na vbočený palec, které vám pomohou

  • Přidáno: 04.08.2018   |   4440 čtení / zobrazení
Vbočené palce neboli hallux valgus jsou problémem celého chodidla a jsou spojené nejčastěji s poklesem příčné klenby. Zároveň tuto deformitu provází stažené svaly plosky, zkrácený přitahovač palce, zablokované klouby prstů a drobných kloubů nohy. V následujících řádcích se dozvíte, jak svým nohám pomoci a zároveň jak přemluvit palec, aby se vrátil do své původní pozice.
 


1) Uvolnění palce

Posaďte se na zem nebo na židli a dejte si nohu přes nohu tak, abyste na své prsty pohodlně dosáhli. Uchopte palec ze stran palcem a ukazovákem jedné ruky, přibližně v oblasti 1 cm pod nehtem. Druhou rukou zafixujte velký záprstní kloub palce, ze shora a zespod. Tato ruka by se neměla po celou dobu uvolňování hýbat, pouze drží správnou pozici.
 
Pohybovat budete jen palcem jako takovým, a to buď z jedné strany na druhou (tzv. viklání) nebo tzv. ždímání, kdy palcem rotujeme ve směru své osy, tam i zpět. Takovéto uvolnění by mělo zabrat přibližně 5 až 10 minut.


2) Uvolnění plosky a prstů

Uvolnění chodidla provádějte ve stejné poloze jako uvolnění palce. Nejlépe tak, že jednou rukou chytnete patu z chodidlové strany, druhou rukou přední část nohy pod prsty a protahujete chodidlo rukama směrem od sebe.
 
Prsty uvolňujte tak, že si chytnete každý prst zvlášť a mírně zatáhnete a zároveň lehce ohnete směrem dolů. Prsty u tohoto uvolnění mohou „lupat“. Takovéto zvukové fenomény jsou v pořádku a mohou doprovázet i uvolnění celé nohy.
 
Chodidlo a prsty můžete uvolňovat i za použití pomůcek, jako jsou například gumové válečky či míčky s výběžky (ježci). Stačí si sednout, položit nohy na zem na danou pomůcku a pohybovat nohou dopředu a dozadu nebo masírovat krouživými pohyby. Chodidla takto uvolňujte před každým cvičením pár minut.


3) Odtahování palce od ostatních prstů

Tento cvik je nejzásadnější, pokud chcete svůj vbočený palec zkrotit a pomoci mu zpět do své původní osy. Posaďte se na židli nebo na zem a chodidlo položte na podložku. Pokuste se pohnout palcem po zemi směrem od ostatních prstů, tedy v případě pravého palce doleva a naopak. Důležité je, aby palec zůstal položen na zemi a zároveň se nekrčil směrem do podložky. Ideálně se zároveň pokuste rozevřít od sebe všechny prsty do vějíře, nejen palec.
 
Pokud tento pohyb palec nezvládne ani náznakem, zkuste si palec do správné polohy nastavit pasivně rukou, pak ji dejte pryč a pokuste se palec v dané poloze alespoň krátkou chvíli udržet. Před tímto cvičením můžete povzbudit a probudit potřebný sval stimulací. A to tak, že si vnitřní hranu chodidla od palce až k patě budete krátkou chvíli lehce škrábat nebo mírně poplácávat prsty.
 
Pokud toto cvičení bez problémů zvládáte, můžete stejný cvik provádět v zatížení, tedy ve stoji. Toto cvičení provádějte alespoň 5 minut každý den.
 


4) Aktivace příčné klenby

Cvik vychází ze stejné polohy jako cvik předchozí. Snažte se mít chodidlo opřené rovnoměrně, nejen zevní stranu, ale ideálně rozprostřete oporu do 3 bodů – kloubu palce, malíku a paty. Pak se pokuste zúžit nohu v místě příčné klenby (pod prsty), mírně odlepit její prostřední část, ale opora o kloub palce i malíku zůstává.
 
Prsty jsou stále volně, nesnažte se je příliš zapojit do pohybu. Pro tento a předchozí cvik platí ještě jedno velice důležité pravidlo, a tím je zachování správné osy celé dolní končetiny. Znamená to, že koleno nevytáčíte ani dovnitř, ani ven. Pak má cvik největší účinek. Aktivaci je potřeba provádět denně, čím častěji, tím lépe. Ale minimálně 1x denně cca 5 minut.
 

5) Protažení přitahovače palce

Sval, který přitahuje palec k ukazováku, je při diagnóze hallux valgus zkrácený. Proto je třeba ho protahovat. K protažení slouží jednak různé pomůcky a jednak následující cvičení.
 
Sedněte si na židli, chodidla si položte na zem a za oba palce na nohou si zahákněte gumičku. Pomalu dávejte nohy od sebe, tlak gumičky způsobí odtažení palců od ostatních prstů. Tomuto tlaku se nebraňte, naopak, nechte palce uvolněné a vydržte takto v poloze, kde cítíte příjemné protažení. Výdrž by měla být alespoň 30 sekund. Toto protažení by mělo provázet vaše každodenní cvičení.
 

6) Aktivní odraz při chůzi

Při chůzi je potřeba dovolit palci, aby se zapojil do své funkce a tou je zejména odraz. Uvědomujte si plně svá chodidla a prsty při chůzi a snažte se aktivně zapojit palec do odrazu při každém kroku. To vám půjde nejlépe naboso, případně v měkkých a prostorných botách. Trénujte vědomý odraz co nejčastěji, aby se postupně stal automatickým. Ze začátku to ale chce hodně přemýšlení a zaměření své pozornosti na oblast palce.
 

7) Chůze naboso

Choďte hodně naboso na různých površích, v různém terénu a střídejte i různé teploty povrchu, po kterém chodíte. Nohy tím otužujete, probouzíte, prokrvujete a dáváte jí potřebné impulzy a informace, což celkově napomáhá při řešení jakýchkoliv potíží s nohama.
 


8) Nedělejte „píďalky“

Obecně známý cvik zvaný píďalka, kdy chodidlo i prsty krčíme k sobě, není při tomto problému úplně vhodný. Přetěžuje měkké struktury v chodidle a hrozí vznik zánětu šlach nebo plantární aponeurózy. Naopak je potřeba chodidlo protáhnout a uvolnit.


Buďte trpěliví

Je třeba říci, že pro správný výsledek je důležitá vytrvalost, trpělivost a důslednost. Palec se sám od sebe nevrátí a stejně tak jako netrvalo jeden týden, než se palec dostal ze své osy, tak ani výsledky cvičení nečekejte hned. Dobrá zpráva ale je, že se dá se cvičením začít v jakémkoliv věku a stádiu deformity. Velké deformirty se třeba úplně nespraví, ale cvičením si minimálně pomůžete od nepříjemných pocitů a bolestí.
 
Je dobré vědět, že cvičení, ač je nejvýznamnější část léčby, není jedinou možností. Ideální je doplnit aktivní cvičení o používání vhodných pomůcek, které uvolní stažené svaly a měkké tkáně nohy, zablokované klouby, podpoří prokrvení nohy a pomohou prstům dostat se do přirozené pozice. Všechny tyto náležitosti splňují Adjustační ponožky. Tak co spojit příjemné s užitečným? Po každodenním cvičení odměňte vaše nohy odpočinkem a uvolněním v Adjustačních ponožkách.
 

 
A na závěr jedno připomenutí. Nejlepší léčbou jsou vždy preventivní opatření, aby ke vzniku deformity vůbec nedošlo. Choďte v přírodě co nejvíce naboso a omezte nošení bot na podpatku a s úzkou špičkou, kde prsty nemají šanci zůstat ve svém správném postavení.
  • reagovat   |   46.173.193.***   |   06. srpen, 14:20Miloslava Mandíková
    Děkuji za cviky, hned jsem je vyzkoušela. Adjustační ponožky mám půl roku, jsem s nimi nadmíru spokojená a teď můžu ještě přidávat cviky a nožky budou v pohodě.
  • 109.235.1.***   |   09. srpen, 14:33Pro-nožky.cz
    Dobrý den, Miloslavo, děkujeme za Váš komentář a jsme moc rádi, že Vám ponožky slouží :)

přidat komentář